onsdag 1 oktober 2014

För ovanlighetens skull

Ni som såg min facebook status igår vet att jag vrickade foten på skolan igår. 


"Ja vad ska man säga.. för ovanlighetens skull har jag vrickat foten, denna gång i biblioteks fiket på universitetet då jag skulle köpa en dricka. Jag höll på svimma och blev helt svettig så hon i kassan trodde jag var full och Jessica säger " de är lugnt hon har problem med fötterna ibland" gissar att kassörskan inte fattade nå, var av vi höll på skratta ihjäl oss då vi senare sammanfattade vad som hänt.

Men tack för tålamodet iallafall Jessica, Josefine och Marika vi hade ändå väldigt roligt, länge sedan jag skrattade så mycket. 

Istället för att göra vårt grupparbete satt vi i väntrummet på vårdcentralen 1 timme och skrattade så vi grinade för att blandannat Josefine har då himla bra humor, sköterskorna trodde nog vi var tokig.

Vidare på sunderbyn och röntgen och ytterligare 1 timma senare konstaterar dom de jag redan trodde att de endast var en stukning, som sagt de var ju inte första gången precis.
När jag kom hem fick jag en fin tröst blomma av Daniel, de tyckte jag var väldigt gulligt ♡"

Detta var ganska pinsamt om man tänker efter men de gjorde så ont att jag inte hann tänka över huvud taget och jag skrek även min bankkod högt i fiket för att Jessica skulle köpa en dricka till mig för att jag inte skulle svimma. Sedan skulle jag rida på Josses rygg från VC till bilen men båda två tappade byxorna och folk som mötte oss tittade snett så vi fick ännu ett skrattanfall. 

Som sagt jag vet att jag är överrörlig i fötterna och att det inte är konstigt att mina fotleder viker sig, men något måste väl gå att göra?! jag börjar bli väldigt less på att alltid vara försiktig och inte ens kunna gå vanlig takt utan att få värk. Det är inte ofta den sväller upp på detta sätt men det är då minst en gång i veckan jag tippar över fötterna i ytterläge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar