måndag 17 november 2014

For every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness

Ibland behöver man stanna upp och fundera på vad som egentligen är viktigt.

Jag vet att jag själv ibland förstorar upp saker som är väldigt små och det kan bli väldigt jobbigt i slutändan, men varför gör jag/många så? Varför är man inte nöjd över hur man har det och uppskattar personerna man har runt sig, det kan ju förändras så fort.

Nästa gång jag blir arg över något litet ska jag försöka tänka på att jag är lyckligt lottad som har Daniel/min familj/släkt och vänner så nära, att kunna dela sitt liv med någon man tycker om måste vara det bästa som finns. När allt egentligen är bra är det som att vi människor söker fel, njut istället ta vara på var enda sekund av livet och varje chans du får att visa eller säga hur mycket någon betyder för dig, var glad för att de finns med dig och uppskatta dina nära&kära!

Tänk efter, är det värt att tjafsa om just denna sak? Är det värt att lägga energi på något som får någon annan eller dig själv att må dåligt? Går det helt enkelt på något sätt att bara svälja stoltheten, även om man vet att man har rätt kanske det inte alltid är det viktigaste i livet, det viktigaste är ändå att vi har varandra! Sprid kärlek vänner♡









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar